[ Τελευταία Νέα ]
(1/5) 2015-06-17 00:00:00.0
Διαθέσιμη θέση για Πρακτική Άσκηση περισσότερα
(2/5) 2015-06-17 00:00:00.0
Ημερίδα για τον τραυλισμό στις 10/10/15. Εξαιρετικές ανακοινώσεις από καταξιωμένους Έλληνες και ξένους ομιλητές. Ελεύθερη είσοδος περισσότερα
(3/5) 2015-06-17 00:00:00.0
Σεμινάριο για λογοθεραπευτές από έναν εξαιρετικό ομιλητή και καταξιομένο ερευνητή και κλινικό τον κ Kurt Eggers, στις 9/10/15 περισσότερα
(4/5) 2015-06-14 00:00:00.0
Εγγραφείτε στον κατάλογο αποδεκτών του ενημερωτικού δελτίου του ΚΕΘΤ για να ενημερώνεστε για όλες τις δραστηριότητες του ΚΕΘΤ στο email σας περισσότερα
(5/5) 2015-03-08 00:00:00.0
Το Κέντρο Έρευνας και Θεραπείας Τραυλισμού διοργανώνει στην Αθήνα τριήμερο βιωματικό σεμινάριο για λογοθεραπευτές στις 5, 6 και 7 Ιουνίου 2015 με τίτλο: "Θεραπεία Τραυλισμού: από τη θεωρία στην πράξη" περισσότερα
<< >>

Πολλοί παράγοντες, γλωσσικοί, κληρονομικοί, ψυχολογικοί, νευροφυσιολογικοί, κοινωνικοί, καθορίζουν εάν ένα παιδί θα εμφανίσει μία δυσχέρεια στη ροή της ομιλίας.

Τα πρώτα συμπτώματα εμφανίζονται συνήθως μεταξύ του δεύτερου και του πέμπτου έτους. Συνήθως παρατηρούνται επαναλήψεις της αρχικής συλλαβής, επαναλήψεις ολόκληρων λέξεων (κυρίως μικρών) και φράσεων. Εάν ένα παιδί εμφανίσει μια δυσχέρεια στη ροή της ομιλίας σε αυτή την ηλικία δεν είναι βέβαιο ότι η δυσχέρεια αυτή θα εξελιχθεί σε έναν μόνιμο τραυλισμό. Για πολλά παιδιά (όχι για όλα) αυτής της ηλικιακής ομάδας η δυσχέρεια στην ροή της ομιλίας πιθανόν να είναι ένα αναμενόμενο και φυσιολογικό χαρακτηριστικό του σταδίου εξέλιξης της ομιλίας στο οποίο βρίσκονται. Για κάποια άλλα παιδιά όμως τα συμπτώματα αυτά μπορεί να είναι ο προπομπός ενός αρχόμενου τραυλισμού.

Ο αναμενόμενος από την τυπική εξέλιξη «τραυλισμός» ονομάζεται «φυσιολογική δυσχέρεια στη ροή της ομιλίας» (normal dysfluency ή normal nonfluency) και είναι μία παροδική κατάσταση η οποία όμως εγκυμονεί τον κίνδυνο της παγίωσης και της εξέλιξής της σε «κανονικό» τραυλισμό.

Πρωτεύοντα ρόλο στην εδραίωση του τραυλισμού παίζουν:

  • η κληρονομική προδιάθεση
  • οι γενικότερες δυσκολίες που μπορεί να έχει το παιδί στην ανάπτυξή του ή στην εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας
  • η χαμηλή επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα και οι δυσκολίες σε επικοινωνιακές δεξιότητες
  • θέματα που σχετίζονται με τη λειτουργία της οικογένειας σαν σύστημα
  • τα ελλείμματα στη συναισθηματική οργάνωση και ωριμότητα του παιδιού
  • οι αντιδράσεις του άμεσου και ευρύτερου περιβάλλοντος του παιδιού

Παρεμβαίνοντας με στόχο τον έλεγχο των ανωτέρω παραγόντων μπορούμε να βοηθήσουμε στην πρόληψη μιας αρνητικής εξέλιξης στην ομιλία του παιδιού.

Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση είναι προϋπόθεση για τη σωστή αντιμετώπιση.